Az energiatanúsítvány után jöhetnek a bútorok!

Lakásokat adni-venni nem egyszerű, ezt a saját bőrünkön tapasztaltuk. Most, hogy már az új otthonunk berendezésénél járunk, kellemes emlékké vált az adásvételi folyamat, de akkor nem volt az.

A történetünk akkor kezdődött, amikor a kedvesemmel elhatároztuk, hogy eladjuk a régi, picike, mindössze egy szobával rendelkező lakásunkat, és veszünk egy szép kertes házat. Már a megfelelő vevő megtalálása sem volt könnyű feladat, de csak utána jött a fekete leves.

Minden papír beszerzése szörnyen nehéz volt, vánszorgott és százszor megakadt minden folyamat, egyet kivéve: az energiatanúsítvány nem okozott gondot, hála a kedves ügyvédünknek. Mielőtt a szerződést nekiállt megírni, javasolta, hogy az energiatanúsítványt az e-tanusitas.eu oldalon rendeljük meg, ugyanis neki nagyon jó tapasztalatai vannak a céggel.

Bevallom, akkor azt sem tudtam, mire szolgál ez a dokumentum, szóval kicsit tétova módon fogadtam el a javaslatát, de még aznap este nekiláttam kideríteni, hogyan igényelhetem és mire való ez a papír.

Az energiatanúsítvány mindenféle ingatlan adás-vételi folyamathoz szükséges, ez mutatja meg, milyen a ház vagy lakás energiafelhasználása.

Az e-tanusitas.eu oldalon nagyon átláthatóan le van minden írva róla. Közérthető módon, ám mégis szakszerűen megfogalmazva találunk itt meg mindent, amire szükség lehet a folyamat során.

Az igénylés nagyon egyszerű: nekünk annyi a teendőnk, hogy felhívjuk őket, vagy kérünk egy visszahívást. Ennek az első telefonbeszélgetésnek a célja az, hogy a szakértők számára szükséges információkat begyűjtsék, ugyanis a második lépésben már a helyszíni felmérés következik.
Megmondom őszintén, mindig tartok egy kicsit ezektől a hívásoktól, ugyanis sok esetben nem túl kedves a telefonos kolléga ilyen helyeken. Szerencsére itt teljesen más volt, utólag már azt mondom, meg sem kellett volna ennek fordulnia a fejemben.

Ha sikerült megbeszélni mindent telefonon, akkor a szakemberükkel kell egyeztetni egy időpontot, amikor ki tud jönni, és megnézni, milyen állapotban van a szóban forgó ingatlan.
Ellenőrizni fogja a nyilászárókat, a melegvíz- és fűtésrendszert, a födémek állapotát, a szigetelést, és sok minden egyebet ezeken felül.

A felmérés után a szükséges adatokat már továbbítja is az irodában ülő kollégáknak, akik azonnal hozzá is látnak a papír kiállításához. A felmérés információiból meg tudják állapítani, hogy az AA++-tól JJ-ig terjedő skálán hol helyezkedik el az ingatlanunk, milyen besorolással lehet illetni.

A folyamat nem hosszadalmas, 24 órán belül megkapjuk a papírt, melyet futárszolgálat hoz ki nekünk eredetiben az otthonunkhoz.
Természetesen az e-tanusitas.eu-nál nincs lehetetlen: akár 12 órán belül is megkaphatjuk elektronikus formában a tanúsítványt, ha arra van szükségünk. Ez akkor lehet például fontos, hogyha az ügyvédnek valamely papírhoz szüksége van rá.

Ha kézhez vettük a papírt, akkor a folyamat véget ér, de így sem kell elfelejteni a céget. Az elkövetkező 10 évben, ha bármi okból szükségünk lenne az energiatanúsítványra, akkor bátran kereshetjük őket, ugyanis ennyi időn át megőrzik, és kérésre rendelkezésünkre bocsájtják.
Ez különösen jól jön az olyan szétszórt embereknek, mint amilyen én is vagyok.

Hihetetlenül elégedett voltam az e-tanusitas.eu szolgáltatásával. Színvonalas, precíz munka, ráadásul minden kollégájuk nagyon kedves, ami valljuk be, rengeteget jelent.

Azóta szerencsére már nem kell ezzel bajlódni. Az ingatlanváltás sikeresen lezajlott, és már az új otthonunkat csinosítjuk.
Bevallom, nem bánom, hogy már a bútorok beszerzésén ügyködöm ahelyett, hogy a különféle papírok után szaladgálnék!